BRANDING : SUCCES EN VURIGE FANS VERZEKERD

Zit jij vol goede ideeën, kennis en vaardigheid, ben je o zo gedreven, maar heb je toch te weinig klanten (of een baas die je niet lijkt te zien)? Benieuwd hoe je eenvoudig jouw doelen verwezenlijkt, jezelf onderscheidt van anderen en jouw zaak positief in de markt zet?

BRANDEND NIEUWSGIERIG NAAR BRANDING

Vurige fans verzekerd met branding

Op weg naar succes dankzij branding

Gelukkig heeft ‘branding’ niets (meer) te maken met het brandmerken van vee, maar alles met jezelf positioneren. Het creëren van jouw eigen ‘merk’ –letterlijk of figuurlijk- om zo te overtuigen. Bij COMCAT heeft branding wel nog steeds een beestig kantje (check onze beestige video)

Om iemand naar jouw website of zaak te leiden en vervolgens tot klant om te toveren, mag je geen grijze muis zijn. Dat geldt trouwens ook indien je een (potentiële) baas wil overtuigen. Dankzij branding maak je duidelijk het verschil. Zowel bij grote als kleine ondernemingen is branding dé manier om je met succes in de markt te zetten.

Een uniek merk van jezelf maken, met typische eigenschappen waarnaar de klant op zoek is én met een duidelijke, consistente boodschap op alle kanalen. Daar neem je best even de tijd voor. Je zal verwonderd zijn hoeveel het je oplevert (tijd, bezoekers en klanten, nieuwe professionele uitdagingen). Geen nood: indien je dat wil, help ik je met plezier bij jouw branding en marketing plan. Sowieso help ik jou gratis op weg qua branding. Ondernemers moeten elkaar steunen, toch?

BRANDING EN MARKETING PLAN: ZO PAK JE DAT AAN

Vurige fans verzekerd!

Maak een uniek merk van jezelf

Is dit niet heel herkenbaar?:

Om Facebook of de website actueel te houden, blogberichten te schrijven, daar heb ik nu geen tijd voor. Er is te veel ander werk dat wel (direct) opbrengt… Een mailing, wat gaan we daar nu in zetten zodat die e-mail effectief gelezen wordt?

Tijd maken om tijd te besparen? Jawel, je leest het goed. Geven, om ook terug te krijgen? Dit is niet alleen mijn motto als content creator, maar wat elke geslaagde ondernemer doet.

Eens je een branding en marketing plan hebt, wordt marketing een automatisme en kost het steeds minder tijd en moeite. En die toffe reacties op jouw berichten zijn natuurlijk een echte motivator, om van de nieuwe klanten nog maar te zwijgen! Elke actie, probleem of uitdaging kan je bovendien toetsen aan jouw brand en doelstellingen.

In het marketing plan neem je o.a. op:

  • wat de bedoeling is van de berichten
  • welke soort berichten/acties jouw zaak zullen doen groeien (over élke zaak valt heel wat interessants te schrijven, geloof mij)
  • de regelmaat (bv. wekelijks of tweewekelijks een post)
  • afwisseling (korte Facebookpost afgewisseld met inhoudelijk artikel, tekst met beeld,…)
  • link en interactie tussen website en sociale media
  • taakverdeling (wie doet wat, intern en freelancers),
  • vereiste input (copywriter, media volgen, eigen medewerkers, eventueel fotograaf of videomaker,…)
COMCAT.BE COMMUNICATIEBUREAU

Welk logo is perfect voor jouw brand?

Bij de opmaak van zo’n plan en/of voor het uiteindelijke schrijfwerk kan een freelancer soelaas bieden. Zo’n professionele copywriter met kennis van klantbeleving en SEO (zoekmachineoptimalisatie) weet wat zij/hij doet. Zo kan jij je vooral op jouw zaak focussen. Tips: vraag meerdere offertes, vergelijk kwaliteit en ervaring, en beding een korting voor een langdurige samenwerking (bv. maandelijks een blogbericht gedurende een jaar).

Een logo is één van de meest zichtbare onderdelen van jouw brand.

Meer daarover in een afzonderlijke blogpost want over jouw ideale logo ben ik echt enthousiast!

BRENG GRATIS JOUW BOODSCHAP!

Hoe kan je nu jouw boodschap best brengen? Klanten werven zonder grote, dure marketingcampagnes? Wel, ik deel graag mijn tips met jou.

  • We beginnen met jouw website. Die hoeft niet heel duur te zijn, maar is als online aanwezigheid niet alleen een visitekaartje. De gebruiksvriendelijkheid, professionele ‘look and feel’, maar vooral de inhoud en SEO maken een wereld van verschil.
  • Wist je dat je via jouw website automatisch aan inbound marketing (dé marketingvorm) kan doen? Content creatie als pull-strategie. Deel advies en tips in een blog of op een ander nieuwsplatform en laat zo jouw deskundigheid zien. Die lezers worden overtuigde klanten. Geven om ook te nemen, dus.
  • Wat dacht je van een goede ‘Over ons’-pagina (die eigenlijk niet zo mag heten… vraag mij gerust waarom)?
  • Laat de personen achter de zaak zien (steeds professioneel natuurlijk), plaats foto’s van interessante gebeurtenissen en links naar relevante media-artikelen. Zo bespaar je veel geld dat je anders aan betalende campagnes zou uitgeven.
  • Tevreden klanten zijn de beste reclame. Vergeet dus niet om recensies op te nemen op jouw Facebookpagina en website.

Vertel je mij jouw ervaringen met het in de markt zetten van jouw ‘merk’? Ik kijk er naar uit.

Geen enkele blog over ondernemen missen? Klik op de rode knop met IK WIL COMCAT NIEUWS

PS: Wil je gratis en volledig vrijblijvend weten hoe jouw huidige website beter kan scoren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *